مقالات گیمینگ

بازی های گوگل پلی برای کامپیوتر :رویای گیمرهای 5 کشور دنیا به تحقق پیوست

بازی های گوگل پلی برای کامپیوتر

گوگل امروز اعلام کرد بازی های گوگل پلی برای کامپیوتر را در دسترسی کاربران و گیمرهای رایانه شخصی در 5 کشور ، تایوان، هنگ کنگ،کره جنوبی ،تایلند و استرالیا قرار داده است.این قابلیت به کاربران اجازه می دهد بازی های اندروید را روی ویندوز خود اجرا کنند.

گوگل در ابتدای سال جاری (2022) در رویدادی به اسم The Game Award برنامه Google Play Games را به صورت آزمایشی در اختیار علاقه مندان و گیمرهای سیستم های کامپیوتری قرار داد.

نسخه آزمایشی یا بتا ابتدا در کشورهای هنگ کنگ، کره جنوبی و تایوان عرضه شد و پس از مدت کوتاهی در ماه مارس به تایلند و استرالیا رسید.

با خرید دسته بازی میتوانید تجربه لذت بازی های موبایل روی کامپیوتر را دو چندان کنید.

فهرست مطالب

بازی های گوگل پلی برای ویندوز چگونه کار میکند؟

بازی های گوگل پلی برای ویندوز چگونه کار میکند؟

توسعه دهندگان گوگل پلی طبق تحقیقاتی که انجام داده اند متوجه این شدن که گیمرهای موبایل دوست دارند بازی های مورد علاقه خود را روی سیستم های کامپیوتری اجرا کنند.

گیمرها میتوانند به راحتی در رایانه شخصی بازی های موبایل را مرور، دانلود و بازی کنند و در عین حال از صفحه نمایش های بزرگتر با ورودی های ماوس و صفحه کلید بهره ببرید.

تجربه یکپارچه چند پلتفمری بازی های گوگل پلی برای کامپیوتر از دیگر قابلیت هایی است که در اختیار کاربران ویندوز قرار داده شده است. این بدین معنی است که بازیکنان می توانند بازی را در موبایل یا تبلت متوقف کنند ، و از یک دستگاه دیگر مانند کامپیوتر ، ادامه آنرا از سر بگیرند.

آیا بازی های موبایل را می توان با همان کیفیت روی رایانه شخصی اجرا کرد؟

کیفیت بازی های گوگل پلی برای کامپیوتر

بیشتر بازی های موبایل برای صفحه نمایش گوشی بهینه شده اند اما توسعه دهندگان گوگل قصد دارند برای افزایش کیفیت بازی های گوگل پلی برای کامپیوتر، برنامه ریزی هایی را انجام دهند.

با استفاده از ابزارهای گوگل، توسعه دهندگان می توانند تغییرات و الزامات اولیه برای تجربه بازی های Google play در رایانه شخصی با یک صفحه نمایش بزرگتر را بهینه سازی کنند.

تجربه بازی های موبایل در کامپیوتر چه مزایایی دارد؟

احتمالا شما هم موافق هستید لذت بازی های موبایل با خرید دسته بازی موبایل بیش از پیش می شود اما استفاده از یک صفحه نمایش بزرگتر دید بهتری به یک گیمر می دهد و از طرفی تجهیزات گیمینگ متنوع تر می تواند باعث کنترل بهتر یک گیمر شود.

اجرای بازی های موبایل روی کامپیوتر

 

    • استفاده از ماوس و کیبورد برای کنترل بهتر و سریعتر در انجام بازی. برای خرید ماوس در طرح و مدل های مختلف میتوانید به فروشگاه اینترنتی دیجی ایساتیس مراجعه کنید همچنین انواع کیبورد را میتوانید با بهترین قیمت تهیه کنید.

    • تغییر رابط کاربری و کیفیت تصویر در یک صفحه نمایش بزرگتر برای اینکه اشیا و دارایی های درون بازی را برای بهتری دیده شدن بهینه سازی کنیم.

    • به بازیکنان اجازه می دهد بدون نگرانی در مورد فراموش کردن رمز عبور، در دستگاه های مختلف به بازی خود ادامه دهند.

    • بازی را با معماری مناسب برای دستگاه خود بهینه کنید. هرچند بعید به نظر می رسد اما گوگل در این باره ادعا کرده است که در آینده بازی های گوگل پلی برای کامپیوتر ، نسخه 32 بیتی را پشتیبانی میکند . همچنین حداقل سیستم و سخت افزار مورد نیاز برای اجرای بازی های گوگل پلی روی pc را کاهش داده است تا گیمرهای بیشتری از آن بهره مند شوند.

حداقل سیستم عامل مورد نیاز جهت اجرای بازی های گوگل پلی برای کامپیوتر

 

    • سیستم عامل: Windows 10 ver2004

    • گرافیک: Intel UHD Graphics 630 GPU or Compatible

    • رم : 8 گیگابایت

    • سی پی یو: 4 Cpu Physical Core

نسخه آزمایشی قبلی بازی های گوگل پلی برای ویندوز بازیکنان را ملزم به داشتن سیستمی با حداقل یک CPU هشت هسته ای، یک کارت گرافیک گیمینگ میان رده و 20 گیگابایت فضای ذخیره سازی در دسترس می کرد.

نسخه جدید این الزامات را به داشتن یک CPU چهار هسته ای، یک GPU یکپارچه و 10 گیگابایت فضای ذخیره سازی رایگان در سیستم کاهش داده است.اگرچه سخت افزارهای قوی تر، کیفیت اجرای بهتری دارند اما گوگل برای اینکه کاربرهای بیشتری بتوانند بازی های گوگل پلی برای کامپیوتر را اجرا کنند پیکر بندی سخت افزار را تا حدودی کاهشی داده است .

عناوین بازی های Google Play برای کامپیوتر

گوگل اعلام کرد که در حال حاضر بیش از 50 عنوان از بازی های گوگل پلی برای کامپیوتر را ارائه داده است. بازیکنان می توانند شروع به پخش یک عنوان در کامپیوتر یا رایانه شخصی کنند، سپس با استفاده از همان گوگل آیدی در تلفن اندرویدی خود، از جایی که پایان دادند ادامه دهند.

عناوین بازی های Google Play برای کامپیوتر

 کاتالوگ بازی‌ های گوگل پلی برای کامپیوتر  در چند ماه  گذشته بیش از دو برابر شده است و به بیش از 50 عنوان رسیده است .که می‌توان آن‌ها را از طریق یک برنامه مستقل ساخته شده توسط گوگل بر روی رایانه‌های شخصی ویندوزاجرا کرد. بعضی از محبوب ترین بازی های گوگل پلی برای کامپیوتر در جهان از جمله Summoners War,Asphalt  Cookie Run: Kingdom،Last Fortress: Underground, State of Survival: The Joker Collaboration , Top War و Mobile Legends:Bang Bangاست.

در حالی که گوگل توزیع بازی های گوگل پلی برای کامپیوتر را مدیریت می کند، آمازون با مایکروسافت همکاری می کند تا برنامه های اندروید را به کاربران رایانه شخصی برساند. کاربران رایانه های شخصی قادر به نصب برنامه های اندروید با استفاده از فروشگاه  App  Amazon  از طریق برنامه Windows 11 Insider هستند.

4.8/5 - (30 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *